Riziká sedavého zamestnania

Žijeme v dobe, kedy stále viac ľudí vo svoje práci takpovediac sedí na zadku. Ak patríte k tejto drvivej väčšine, mali by ste si dať pozor na niektoré veci, teda hlavne na svoju chrbticu, ale i iné časti tela.

agenda
 
Čo vám hrozí pri sedení
 

  • Keď dlho sedíte, v ohrození je hlavne vaša chrbtica. Preto by ste mali aspoň raz za zač vstať od stola a trochu sa prejsť. Môže to byť aj pár metrov, alebo sa trošku ponaťahujte hneď vedľa vášho pracovného stola.
  • Ďalším orgánom, ktorý veľmi trpí sú cievy. Keďže stále sedíte a vaše nohy sú v zvislej polohe, krv neprúdi tak, ako by mala. Preto sa snažte nohy zdvihnúť, kedy to ide. Trošku s premasírujte stehná aj lýtka a opäť pomôže i krátka prechádzka, napríklad od kancelárie do kuchynky.
  • Svaly taktiež kričia o pomoc. Čim viac sedíte, tým viac tuhnú. Najviac trpia samozrejme nohy. Je dobré ak si ich budete pravidelne

 
Ako predchádzať problémom
 
Možno by ste boli prekvapení, ale aj mesiac strávený v sedavom zamestnaní, sa dokáže na vašom zdraví poriadne podpísať. Našťastie sa vzniku zdravotných problémov dá jednoducho predchádzať.
Určite sa snažte trošku pohýbať aj v práci, avšak najdôležitejšie je to, čo robíte po príchode domov. Hlavne nepokračujte v sedení. Je dobré ak sa domov prejdete  a nevyužijete auto, či mestskú hromadnú dopravu. Dobrým riešením je aj bicykel. Určite vám urobí dobre aj večerný beh, alebo nejaká tá séria cvičení pri pozeraní televízie.

bolest
 
Drobnosti v kancelárii
 
Pri sedení sa snažte sedieť vzpriamene. Nehrbte sa a zbytočne nepredkláňajte krk. Takto si chrbticu poškodíte omnoho skôr. Dbajte na to, aby ste mali počítač a obrazovku nastavené správne. Znamená to, že sa k nim nemusíte neprirodzene nakláňať, či načahovať. Zdravotná stolička taktiež nie je na škodu. Ak je váš zamestnávateľ dostatočne uvedomelý, mal by vašej žiadosti o takúto kancelársku pomôcku vyhovieť.

Riziká sedavého zamestnania
3.5 (70%)16