Aby stránka prosperovala

Ako by mala vyzerať vaša webová stránka? Na túto tému sa toho už napísalo naozaj veľa. Nájdete veľké množstvo tipov či už v knihách, alebo na internete, no ktoré sú naozaj účinné? Na ktoré sa viete spoľahnúť? A ktoré nie sú len takým výkrikom do tmy? Spoločne sa na to pozrieme a nájdeme to pravé, čo sa hodí k vašej osobnosti a k vašej webovej stránke. Nie každý sa predsa vyzná do psychológie čitateľa. A keď sme už pri tej psychológii…

pc
 
Psychológia farieb
Nepodceňujte farbu vašich stránok. Mnohí ľudia to robia a odrádzajú tak svojich potenciálnych čitateľov či zákazníkov. Vo všeobecnosti platí, že ľudia uprednostňujú čisté farby, ktoré na nich vyslovene nekričia. Väčšinou sa odporúča biela farba, pretože tou nič nepokazíte. Naopak, určite sa vyhnite krikľavým a agresívnym farbám, ako je napríklad červená či žltá. Môžu ľudí iba odradiť a v žiadnom prípade ich neprilákajú.
 
V jednoduchosti je krása. A v obrázkoch takisto
Príliš veľa textu vie odradiť naozaj každého. No ak ste o ňom presvedčený, určite ho oživte kvalitnými fotografiami a obrázkami. Je to to najlepšie, čo môžete pre vašu stránku urobiť. Nedávajte zbytočne veľké množstvo možností a stavte na prehľadnosť, ktorú ľudia oceňujú. Nezabudnite na rýchlosť stránky (hoci je to niečo, čo len zriedka môžete ovplyvniť) a hlavne stavte na obsah. Práve obsah je to, čo z vašej stránky robí reklamu.

data
 
Jednotná téma, obsah a aj prevedenie
Je dobré, keď ste zameraný mnohostranne. Ale ocení to aj zákazník či čitateľ? Väčšinou naozaj nie. Podľa výskumov psychológov ľudí naozaj odrádza, keď sa zameriavate na veľké množstvo vecí. Čo tak skúsiť jednu vec a dotiahnuť ju do dokonalosti? Keď si vyberiete tému a zameranie, určite tomu prispôsobte obsah, ale aj samotné grafické prevedenie. Prehľadnosť a jednotnosť predáva, to si môžete byť istý.